Babushka Anneanne Sofrası-Alaçatı’nın Yenisi,

Babushka’nın hikayesi bu  yazıyı okuyacak tüm İstanbul’luları kıskandıracak cinsten. Olga şahane bir yemek bloggerı aynı zamanda çok keyifli yemek kursları veriyor .Eşi Özgür ise İstanbul’lu işletmeci. İstanbul’un kaosundan sıkılan çift kendilerini Alaçatı’da buluyorlar. Alaçatı’nın dar sokaklarında karşılarına çıkan güzel ve şirin bir evde ‘Babushka’ doğuyor.

Babushka Alaçatı

Yemeğe bizim kadar meraklı bunun yanında çok hünerli olan çift  Yiyom’un Kemeraltı  tavsiyelerine uyup bunları da sosyal medyada paylaşınca bizimde radarımıza erkenden girdiler.

Olga Rusya’da Volga nehrinin kenarında, Özgür ise Türkiye’de Akdeniz kıyısında küçük bir balıkçı kasabasında ,çocukluklarında anneannelerinin yanında büyüyerek geçirmişler; bu sebeple restoranlarına verecekleri en uygun ismin Anneanne Sofrası olduğuna karar vermişler. Babuskha’da Rusça anneanne demek.

Baharın ilk güneşli günlerinin birinde erkenden düştük Alaçatı yollarına ve Babushka’nın kapısını çaldık.

Babushka'nın Kırmızı Kapısı
Babushka’nın Kırmızı Kapısı

Bizi çok keyifli bir bahçe ve sıcak bir çift karşıladı. Çiftin misafirperverliği ve sohbeti o kadar keyifliydi ki kahvaltı için gittiğimiz Babushka’dan akşam yemeğinden sonra zor kalktık.

Babushka Alaçatı Bahçesi

Yoldan geldiğimiz için epeyce açtık ve heyecanla gelecek kahvaltıyı beklemeye başladık. Servis tabakları bazen aynı bazen farklı. Hepsi anneanneden kalma. Sizin anlayacağınız ruhu olan bir yer burası.

Heyecanlı Bekleyiş

Sofrada görmüş olduğunuz tüm çeşitlerde kendi emekleri var. Kendi büyüttükleri ekşi mayadan yaptıkları ekmek, ev yapımı zeytinleri, bahçedeki ağaçtan topladıkları limonlar ile yaptıkları marmelat.

Kahvaltı

Masamızdaki bir demet papatya da bu güneşli bahar gününde içimizi açtı. Ama asıl içimizi açan kahvaltılıkların lezzeti.

Güzel Papatyamız ve Lezzetli Kahvaltımız

Masamıza gelen bu poğaçaların dumanı hala tütmeye devam ediyordu. Su değirmeninde öğütülen undan yaptıkları peynirli poğaçanın lezzeti anlatılmaz yaşanır cinstendi.

Poğaça

Küçük doğranmış taze mevsim otları ile lor peyniri o kadar yakışmış ki kaşık kaşık yedik. Bu kahvaltılık hem tam anlamıyla bir Ege kahvaltısı hem de her gün kahvaltı sofrasında olabilecek kadar sağlıklı.

Lorlu Ege Otları

Mevsimi olmadığı için ne domates ne de salatalık servis ediyorlar ; bu da bizim hoşumuza gitti. Taze domates yerine kendi kuruttukları domatesi servis ediyorlar.

Kurutulmuş Domates

Kendilerine özgü tarifleri ile yaptıkları muhammara ekşi mayalı ekmeğin üzerine sürülünce nefis gidiyor. Test edilmiş, onaylanmıştır.

Muhammara

Ayva reçeli bir somun ekmeği bitirtecek cinstendi.  Ekşi mayalı ev yapımı ekmeğin hakkını verdim. Limon marmelatını ise kendi bahçelerinde bulunan limon ağacından yapıyorlar. Aynı kare içine hem limon ağacını almak hem de bu ağaçtan yapılan marmelatı sığdırmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. İkisi dip dibe.

Ayva Reçeli

Limon Ağacı ve Marmelatı

Beni takip edenler çok iyi bilir ki sucuklu yumurtayı çok severim. Burada sucuğu yumurtanın içinde beklerken şahane baharatlı bir sosun içinde gelmesi beni ters köşe yaptı.  Ama çok iyiydi adeta tavayı sildim süpürdüm. 🙂

Sucuk:)

Sucuktan sonra yumurta heralde gelmeyecek diye düşünürken tablo gibi bir görüntü ile karşılaştık. Neredeyse pizza kalınlığında olan omlet bol peynir, zeytin ve ege otları içeriyordu. Bu tabloyu bozmaya kıyamadık diyemeyeceğim afiyetle götürdük.

Omlet-Yiyom

Bu kadar güzel bir kahvaltıdan sonra yüzümüz adeta böyle gülüyordu.

Gülen Yüz :)
Gülen Yüz 🙂

Kahvaltı sonrası kahve ile beraber sundukları turunçlu pie ile midemiz iyice şenlendi. Turunç tabii ki kendi bahçelerinden.

Turunçlu Pie

Meşhur mezelerinden denemeden dönemeyeceğimizi anlayınca Alaçatı çarşı-Pazar gezisinden sonra akşam yemeği için kendimizi tekrardan ‘Babushka’da bulduk. İyi ki öyle yaptık 🙂

Babushka Alaçatı Akşam

Babushka’da akşam demek  yıldızların altında başka yerde kolay kolay bulunmayacak kendilerine özgü mezelerle keyifli bir akşam demek.

Mezeler
Babushka Mezeler

Masanın en dikkat çeken mezesi ‘Tikva’ idi. Bal kabağı üzerinde karamelize edilmiş soğan ve tahin ile servis ediliyor. İlk bakışta Sinkontayı andırsa da ondan çok daha lezzetli.

Tikva

Pancarı çok seven biri olarak bu formda ilk defa yedim. Pancar ezmesinin İçeriği kendilerine has üzerinde peynir kırıntıları ile lezzetlendirilmiş. Bizden tam puan aldı. Porsiyonu büyük olmasına rağmen biten mezelerden biri oldu.

Pancar Ezmesi

Enginarların masaya geldiklerinde ılık oluşu içimizi ısıttı. Öğrendik ki o gün ki Alaçatı pazarından daha yeni alınmış ve çok hızlı bir şekilde pişmiş. Olga gerçekten çok yetenekli.  Enginar lokum gibiydi.

Enginar

Fava ise bu bölgede alışılmışın aksine şeker ile yapılmamıştı. Şeker yerine havucun iç kısmı ve çok az patates kullanılmış. İçinde şeker olmadığı için tekmil olarak  servis edilmesine gerek yok, bu hali ile çok iyi bir rakı mezesi.

Fava

Son mezemiz ise Babushka’nın verdiği isim ile bahçe bereketi; ıspanak kökünden hazırlanan tam olarak Ege’ye yakışan bir meze.

Bahçe Bereketi

Bu kadar güzel mezelerin yanında rakı olmasaydı olmazdı. En güzeli ise Özgür ve Olga’nın bize eşlik etmesi oldu.

Babushka Keyfi

Keyifli sohbet, lezzetli mezeler ve baharın ilk akşamlarında açık havanın keyfi ile vakit nasıl geçti hiç anlamadık. Ama mezeler bitmişti. İşte tam da o anda Olga elinde tavadan yeni alınmış sardalyalarla masamıza gelmesi bizi heyecanlandırdı.

Sardalya

Babushka’nın sardalyalarında da özel bir dokunuşu var. Sardalyaları kendi bahçelerinde yetişen turunç ile lezzetlendirmişler. Ege denizinin sardalyası zaten lezzetlidir demeyin. Turuncun ekşiliği o kadar yakışmıştı yarım kilo sardalya bir çırpıda bitiverdi.

Babushka Sardalya

Biz Babuska’dan çok keyif aldık ve çok mutlu ayrıldık. Şunu çok rahat söyleyebilirim Babushka’da kendinizi müşteri değil de misafir gibi hissedeceksiniz. Bu yazıyı okuduktan sonra olurda Babuskha’ya giderseniz Özgür ve Olga ile sohbet etmeye ihmal etmeyin.

Babushka’nın yerini tarif etmeyi unutmayalım. Alaçatı merkezinde bulunan Beğendik  Abi’nin hemen yanından düz aşağı inin Kırmızı tabelasını göreceksiniz. Web sitesine buradan ulaşabilirsiniz. Foursquare sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Yazın adından bolca söz ettirecek Babushka’yı şimdiden keşfetmenin gururu ve mutluluğu ile evin yolunu tuttuk.

Yazar: admin

2 thoughts on “Babushka Anneanne Sofrası-Alaçatı’nın Yenisi,

Mutlu Tonbekici

(Mart 26, 2015 - 9:59 am)

Afiyet olsun. Fiyatlar nasıl?

admin

(Mart 26, 2015 - 11:13 am)

Mutlu Hanım fiyatlar Alaçatı için gayet uygun, keyifli bir yemekte sonra hesap insanı mutsuz etmeyecek cinsten geliyor.