Küçük Bir Bodrum Tatilinde Neler Yapılır

Her ne kadar “Mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır.” Deniyor olsa da kabul etmek lazım bahar geldi geliyor. Ege bölgesinin kesinlikle en keyifli zamanı bahar ayları. Her yanınızda rengarenk açmış çiçekler, yumuşacık bir hava. Baharın güzelliklerini anlatmakla bitmez. Hal böyle olunca baharın gelişinin hakkını vererek kutlamak şart.

Benim ve tatlı editörümün ritüel haline getirdiği, baharın gelişini kutlama programımız var; Ufak bir Bodrum tatili. Bu yazıda keyifli Bodrum tatilimizi sizinle paylaşmak istedik.

Bodrum

Bodrum’u çok seven biri olarak bile yaz aylarında Bodrum’un kalabalığı tahammül sınırlarımın çok üzerinde. Bu nedenle yazın Çeşme’yi bırakıp Bodrum’a gitmeyi hiç düşünmüyorum. Ama baharda bir defa Bodrum’a gittiğinizde her bahar gitmek isteyeceksiniz. Tecrübe ile sabittir.

Yolumuz kısa olsa da yol üstü lezzet duraklarına göre program yapmak lazım değil mi? Hele tam anlamıyla bir lezzet düşkünü olunca rota kendiliğinden çizilmiş oluveriyor.

Yola çıkış saatimizi 11.00-12.00 arası Söke’de olacak şekilde ayarlıyoruz. Bodrum yolunun olmazsa olmazı çöp şiş ve köfte. Bu konudaki tavsiyem için ana yoldan biraz uzaklaşmak şart ama değer mi diye sorarsanız? “kesinlikle değer”

Köfteler Pişiyor

Söke Organize Sanayi Sitesi içinde Merkez Lokanta’nın hemen yanında ufak bir büfe. Tabelası ve ismi bile yok. Köfteleri ve çöp şişleri harika. Malzemeler 11.30’ta hazır oluyor ve 13.30-14.00 gibi bitmiş oluyor. Şimdi anladınız mı neden 12 gibi Söke’de olmak istediğimi. Biz gittiğimizde çöp şiş daha hazır değildi sadece köfte sipariş ettik.

Söke'nin En İyi Köftesi
Söke’nin En İyi Köftesi

Köfteleri gerçekten çok lezzetli. Kullandıkları kıyma yüzde yüz dana, bol kimyonlu ve kuyruk yağı ilaveliydi. Izgarada tam gerektiği kadar kalmıştı, içi sulu suluydu. Yanında kendi hazırladıkları ayranla gayet iyi bir ikili olmuşlar. Yol uzatmaya mutlaka değiyor.

Köfte & Ayran

Bu mevsimde tavsiyem Bodrum merkezde konaklama yapmanız. En canlı ve hareketli bölge burası, vaktinizin çoğunu merkezde geçiriyorsunuz. Bizim tercihimiz Bodrum’un en eski otellerinden Manastır Otel. Konumu her yere çok yakın ve aynı zamanda curcunadan uzak olması sebebi ile tercih ediyoruz. Birde deniz manzaralı oda tercih ettiniz mi değmeyin keyfimize.

Bodrum Manastır Otel

Mart ayının ortasından sonra biraz cesaret gösterip havuzuna bile girebilirsiniz. Giremeseniz de şöyle ayaklarınızı uzatıp oturmak bile bence yeterince keyifli.

Havuz Keyfi

Bahar sezonu için konumu, fiyatı , odaları ve kahvaltı ile bence gayet iyi bir otel tercihi. Eğer bu yazıdan sonra sizde ufak bir Bodrum tatili yaparsanız konaklamak için tavsiyemdir.

Bodrum Manastır Otel Odası

Akşam yemeği için adresimiz Berk Balık. Burayı Löplöpçülerin Bodrum yazısından öğrendim. Bodrum’daki favorilerimden bir tanesi oldu. Diğer favorimde yine Bodrum merkez ki Gemibaşı.

Berk Balığın meze vitrini capcanlı, her gün taze taze yapılan bir çok meze ile dolu. Bu mezelerin çoğunu kolay kolay başka yerde bulmak zor. Bir konuda sizi uyarmalıyım ki mezeleri çok kaçırırsanız buranın asıl olayı olan ara sıcaklara yer kalmaz.

Meze olarak akya balığından yaptıkları çiğ balık, levrek marin, karışık ege otları, yoğurtlu semiz otu ve girit ezme sipariş ediyoruz. Bütün mezeler taze ve lezzetli.

Berk Balık Mezeleri

Çiğ balık çok güzel marine edilmiş, akya balığı da taze olunca nefis bir rakı mezesi.

Levrek marin hassas bir konudur. Bir çok yerde hazırlanırken hardal ilave ediliyor. Hardal işin büyüsünü tamamen kaçırıyor aslında çok baskın bir tat olduğu için levreğin tadını almak imkânsızlaşıyor. Burada yediğimiz levrek marinde hardal yok ve lezzeti yerindeydi.

Ara sıcak olarak ilk tercihimiz Izgara ahtapot. Blogum da hep Türkiye’deki balıkçıların ahtapot pişirmeyi daha yeni yeni öğrendiği ve hala Yunan adalarındaki standartlara ulaşmaları için çok zamana ihtiyaçları olduğunu yazıyorum. Ancak Berk Balık bir istisna. Buzluğa hiç girmemiş tap taze ahtapot ızgara da hiç bir şey ilave edilmeden pişirilmiş. Sonuç muazzam uzun zamandır bu kadar lezzetli ahtapot yememiştim.

Berk Balık Ahtapot

Derken masaya bebek kalamarlar geliyor. Sadece Bodrum bölgesinde bulanan küçük boy kalamarları mutlaka denemelisiniz. Bu kalamarlar da aynı şekilde buzluğa hiç girmeden direk ızgaraya atılmışlar. Çok ama çok lezzetli.

berk_balil_izgara_bebek_kalamar

Balık tezgahında çok güzel bir lagos gözümüze kestirmiştik ama midemizde bir lokmalık yer kalmayınca onu iptal ettirmek zorunda kalıyoruz.

Tatlı yemeden hesabı ödeyip kalkıyoruz. Tatlı için hedefimiz farklı. Kaliteli deniz mahsulleri dikkate alırsak çok yüksek değil, 35cc’lik rakı dahil Kişi başı 85 TL hesap ödüyoruz.

Gelelim tatlı konusuna. Adresimiz Yunuslar Karadeniz Unlu Mamülleri. Ben burada hiç yazmamış olsam bile Bodrum çarşısında yürürken mutlaka dikkatinizi çekecek bir vitrini var. Hatta dikkatinizi çekmekle kalmayıp aklınızı başınızdan alacak.

Yunuslar Karadeniz Pastanesi

Bol bol meyve kullandıkları harika sütlü tatlıları ya da Cheese cakeleri ve meyveli pastaları da çok güzel. Size tavsiyem vitrinin önüne geçin ve ilk canınızın çektiğinden sipariş edin.

Bazende Yunuslardan Paket Alınır

Manastır Otelin kahvaltısı açık büfe ve dolu dolu ama plan programımızda gidilecek çok yer olduğu için kahvaltımızı olabildiğince hafif geçiriyoruz.

Manastır Otel Kahvaltı

Kahvaltıdan sonra Bodrum limanına karşı kahve keyfi kaçınılmaz.

Kahve Keyfi

Manastır Otelin bu havuzu inanılmaz keyifli gözüküyor. Yaz aylarında gelip tam keyif yapmalık duruyor.

İnsanın İçi Gidiyor Havuza

Öğle yemeği için Kısmet Lokantasına gidiyoruz. Kısmet Lokantası Konacık’ta. Burada yediğiniz ev yemeklerinin ne kadar farklı olduğunu tattıktan sonra anlayabilirsiniz. Burada yemek yemeden Bodrum’dan ayrılmak bence hata olur.

Kısmet Lokantası Yemekleri

Çeşit çeşit ev yemekleri insanın aklını başından alan cinsten. Sipariş vermekte epey zorlanıyoruz.

Masamız

Ortaya bir tabakta; yoğurtlu semiz otu, lorlu kazayağı ve karışık buharda pişmiş ot sipariş ediyoruz.

Ot Tabağı

Diğer bir tabakta ilk dikkatimizi çeken sarma ve kabak çiçeği dolma istiyoruz.

Dolmalar...
Dolmalar…

Bulgur pilavının cazibesinden kaçamıyoruz azda olsa ondan da sipariş ediyoruz.

Bulgur Pilavı

Yemek olarak ise tatlı editörümüz; kerevizli pırasa yemeği sipariş ediyor. Ben ise kuru bamya sipariş ediyorum.

Kerevizli Pırasa Yemeği

Gelen her yemek çok lezzetli, her şeyi çok beğeniyoruz. Ama aklımızda kalanlar lorlu kazayağı ve kuru bamya yemeği oluyor. Tekrar söylüyorum Kısmet lokantasında yemek yemeden Bodrum’dan ayrılmayın.

Kuru Bamya Yemeği

Bu kadar güzel yemeğin yanına birde Bodrum mandalinası ile yapılan mandalina gazozu sipariş ediyorum. Yerel gazozlara saygım sonsuzdur. Gittiğim her yerde yerel gazozları denemeye çalışırım. Mandalina gazozu da pek güzel hatta stok yapıp eve de götürüyorum.

Bodrum Mandalina Gazozu

Bu kadar yemek ile tıka basa doymuş olsak da birer parça kalburabastıya hayır demiyoruz. Kusursuz bir kalburabastı bu kadar tok olmasam bir değil en az üç parça yerdim.

Kalburabastı Cazibesi

Kısmet Lokantasında her şey çok güzel ama fiyat konusu bizi üzüyor. Popülaritesinin etkisi ile fiyatlar uçmuş gitmiş. İzmir’de bir esnaf lokantasında bu yemekleri yiyeceğimizin iki katı hesap geliyor, 90 TL.

Kalite ve lezzet tam olması gerektiği gibi olsa da bu fiyat yine de çok.

Dolanmak için Yalıkavak Marina’ya gidiyoruz. Burada Cook Shop’ı görünce aklıma direk olarak Magnolia tatlısı geliyor. İstanbul’da yaşadağım süre boyunca epey tüketiyordum. İzmir’e dönünce yokluğunu çektim. Birkaç yer yapıyor ama Cook Shop’ın magnoliasının yeri ayrı benim için. Fırsat ayağımıza kadar gelmişken kaçırmıyorum ve oturuyorumCook Shop’a. Magnolia’yı özlemişim gerçekten.

Magnolia

Eğer vaktiniz ve vizeniz varsa tatilinizi bizim gibi bir gün daha uzatıp Kos’a gitmenizi tavsiye ederim. Sabah 9.30’da Bodrum marinadan kalkan feribot akşam 16.00’da Kos’tan ayrılıyor. Ulaşım süresinin ortalama bir saat olduğunu düşünürsek, Kos’ta gezmek ve karnınızı doyurmak için 6 saatiniz var demek ve buda iyi bir süre.

Yol yorgunluğu çarşıda önümüzü çıkan ilk kafeye oturuyoruz. İtiraf etmek lazım ki komşumuz frappe konusunda bizden çok ileride. Neredeyse her kafelerin de ortalamanın üzerinde bir frappe bulmak mümkün.

Frappe

Kos’ta biraz dolandıktan sonra karnımız acıkmaya başlıyor. Hedef direk olarak Nick the Fisherman. Kapıdan girdiğinizde iri cüssesi ile sizi içeri buyur eden kişi Larry, babasından devraldığı işi layıkıyla yapmaya devam ediyor.

Larry dışında ilk dikkatimizi çeken şey; güneşte kurutulmaya bırakılmış ahtapot bacakları oluyor.

Kurutulmaya Bırakılmış Ahtapotlar

Menü de her şeyin Türkçesi de var. Ama o kadar çok seçenek var ki seçmekte zorlanacaksınız.

Greek Salat ile başlıyoruz. İri iri dilimlenmiş malzemeler ve güzel bir feta peyniri.

Greek Salad

Simi usulü karides ile devam ediyoruz. Kabukları ile pişirilmiş karides çok lezzetli. Çerez gibi adete takır takır yiyoruz.

Simi Usulü Karides

Kızarmış bebek kalamarlar ise çok yağ çekmişti. Kalamarlar o kadar taze ki bu haliyle bile çok beğeniyoruz. İçimizden keşke kızarmış değil de ızgara olarak sipariş etseydik diyoruz.

Kızarmış Bebek Kalamar

Masanın assolisti ise Izgara Ahtapot. Denizden çıktıktan sonra dövülen ahtapotlar sonra yukarıda gördüğünüz gibi sirkelenerek güneşte kurutuluyor. Daha sonra ızgarada pişiriliyor. Bu şekilde pişirildiği için ahtapot lezzetinden hiç bir şey kaybetmiyor.

Izgara Ahtapot

3 adet Mythos ile beraber 30 Euro Hesap ödüyoruz. Bana kalırsa gayet uygun bir hesap.

Kos’un sokaklarında biraz daha dolandıktan sonra vapur saatini beklemek ve birşeyler içmek için size tavsiyem çarşının merkezindeki Elia.

Elia’nın yemekleri de çok güzel. Yemekte yiyecekseniz musakkasının ve kuzu etinden yaptıkları “lamp kapamas” yemeğini tavsiye ederim.

Lamp Kapamas

Ama buranın asıl olayı rakomelo. İncir rakısı, bal ve tarçınla hazırlanan bir içki. Biz o kadar sevdik ki kaç bardak içtiğimizi pek hatırlamıyoruz. İncir rakısı uzodan ziyade bizim aşına olduğumuz rakı tadına daha yakın bal ve tarçınla farklı ama güzel bir tat kazanmış. Rakomelo’yu farklı yerlerde bulabilirsiniz hatta şişelenmiş halde marketlerde de var ama Elia’nın rakomelosu en iyisi. Burada içmenizi tavsiye ederim.

Rakomelo

Aslında evde uygulanabilecek basit bir tarifle kendi rakomelo’nuzu yapabilirsiniz. Bende ara sıra kendime yapıyorum. Tarif aşağıdaki gibi.

3 ölçek incir rakısı, 1ölçek bal ve tercih edilen baharatlar(ben tarçın ve zencefil kullanıyorum.) bir kabın içerisine alınıp, çok kısık ateşte ısıtılmaya başlanır. Ara ara karıştırılarak kaynamaya başlaması beklenir. Kaynadıktan, 5 dakika daha pişirildikten sonra ocaktan alınıp dinlendirilmeye bırakılır. Dinlendirildikten sonra buz gibi hale getirilip shot olarak içilir.

Yolluk olarak son Rakomelolarımızı shot yaptıktan sonra Bodruma dönebiliriz. Yolumuz uzun oradan da İzmir’e geçeceğiz. Yaz kalabalığı bittikten sonra sonbaharda tekrar görüşmek üzere Bodrum & Kos.

kos_elia_rakomelo_serefe

Yazar: admin

1 thought on “Küçük Bir Bodrum Tatilinde Neler Yapılır

Öznur

(Temmuz 27, 2015 - 3:12 pm)

Bodrum ‘u nefis anlatmışsınız.gidin dediğiniz noktalar benim de gittiğim ve kendi bloğumda paylaştığım lezzet noktaları?