Midilli Tatili 3. Gün

Midilli Tatilinin 2. Gün yazısını buradan okuyabilirsiniz.

Midilli’de 3. Günümüzü yine deniz keyfi yapmak üzere planladık. Bugün ki durağımız adanın güney ucunda bulunan Vatera Plajı. Vatera plajının Yunanistan’ın en uzun plajı olduğunu Vatera’ya gitmeye karar verdikten sonra öğrendim.

Araba ile yola çıktıktan sonra Kalloni körfezini geçtikten hemen sonra Vatera diye yol ayrılıyor ve bundan sonrası kesinlikle çok keyifli bir yol. Önce zeytin ağaçları ile başlayan orman, yol ilerledikçe upuzun çam ağaçlarına bırakıyor kendini. Arabanın bütün camlarını açık bir şekilde devam ediyoruz yola ve o güzelim orman havası ile dolduruyoruz ciğerlerimiz.

Bu güzel yolu takip ederek Vatera plajına varmamız 1,5-2 saat arası sürüyor.  Vatera’da araları açık bir çok sahil tavernası ve beach clup sıralanmış. Akşam yemeğini de Vatera’da yiyeceğimizi düşünerek  gündüzü geçirmek için sahil tavernası değil beach clup seçmeye karar vermiştik. Seçimimiz ise Mytilene’den yola çıktığımızdan beri bütün yol boyunca afişlerini gördüğümüz Arena Beach Club.

Burası tesis olduğu için belki burada şezlong ve şemsiye için para alırlar diye geçiriyorum aklımdan  ama hayır almıyorlar biz tabi ki şaşırıyoruz.

Vatera plajı kumluk değil küçük küçük taşlar var. Bu taşlar güneşin altında ısınınca üstüne basmak imkânsız oluyor. Benim ayaklarım yanmaz diyen delikanlı burada taşlara basmamak için denize terlikleri ile girer valla. Denizi ise çok güzel Petra denizinden kat ve kat daha güzel.

Arena plajını seçmemizin diğer bir nedeni ise bu denizin üzerinde gördüğünüz kocaman şişme oyun alanı. Çocuklar için olduğu kadar büyükler içinde güzel bir oyun sahası. Ve tabi ki denedim. Benim diyen survivor oyuncularına taş çıkardım. Hem de bol bol yemek yediğim bu tatilde baya bir kalori harcamış oldum. Oradan oraya atladım zıpladım.

Öğle yemeğini salata ve türevleri ile geçiştirdik. Bu şekilde akşama hazırlık yapmakla beraber midemizi de dinlendirmiş olduk. Arena beach konumu, denizi, atıştırmalıkları ile güzel bir tesis. Tek negatif eleştirim Mythos bira satmamalarınaudı. Arkadaş olacak iş mi?  Sen kendi ülkende üretilen birayı satma onun yerine Amstel ve Carlsberg sat! Enteresan.

Resimde göreceğiniz üzere Vatera plajı uzayıp gidiyor…  Bu plajın toplam uzunluğu 7.8 km.

Saat 6’ya kadar Arenada vakit geçirdik. Vatera’nın denizi gerçekten çok güzel bütün günü denizde geçirdim diyebilirim. Saat 6’da toparlanıp 2 km ilerideki  Taverna Zouros’ a gidiyoruz. Yaptığım araştırmalara göre Vatera’nın en güzel deniz ürünleri burada yeniyormuş ondan bizde Zouros’u seçiyoruz.

5 6

Gördüğünüz gibi Zouros’da plajın kenarında isterseniz tüm gününüzü burada da geçirebilirsiniz. Biz akşam yemeğini burada yiyeceğimiz için sabahtan gelmek istemedik.

Yerimize oturduktan sonra ouzo ve meze siparişlerimizi alan garson balık siparişi için “later later” diyerek geçiştiriyor. Biz garsonun bu hareketine pek anlam veremesekte kabullenip bekliyoruz.

İlk olarak ouzo tercihimiz olan Varvayani geliyor. Adadaki en sevdiğimiz ouzolardan bir tanesi, Etiketi diğer içtiğimize göre farklı ama tat aynı, Midilli’ye gelene kadar hep şekerli ouzolar ile karşılaşmıştım o nedenle hiç sevmezdim ouzoyu. Midilli’de doğru ozuları bulup içince pek sevdim doğrusu.

Yunan adalarındaki sofraların olmazsa olmazı Greek Salat ile başlıyoruz. Kocaman dilimlenmiş malzemeleri ve onların üzerinde kocaman bir dilim feta peyniri ile geliyor masaya. Bazıları üşengeç işi deseler de bu salatayı ben sevdim.

En sağlıklı ve ouzo’nun güzel arkadaşı Börülce ile devam ediyoruz. Taptaze iri iri börülceler haşlanmış ne yağ ne bir sos yanında misket limonu geliyor. Kendin ayarlıyorsun ne kadar limonlu istediğini. Adadaki favorim kesinlikle börülce.

Cacık ise bildiğimiz cacık. Türkiye’de cacık artık sadece esnaf lokantalarında oluyor. Ama Yunanlıların sevdiği bir meze her tavernada var ve severek tüketiliyorlar.

Zouros’un süpriz mezesi ile kızarmış kabak. Garson ilk tavsiye ettiğinde burun kıvırdık ama iyi ki söz dinlemişiz. Bizdeki kabaklara göre daha iri bir kabağı incecik dilimlemişler sonrada çok iyi bir teknik ile büyük ihtimalle derin bir tavada çok kısa süre kızartmışlar. Sonuç mükemmel hiç yağ çekmemiş, ısırdığınızda kabak tadı geliyor ve çıtır çıtır. Mükemmel bir lezzet olmuş, çok beğendim.

Mezelerimiz bitti şu balık işini ne yapacağız diye düşünürken resimde gördüğünüz balıkçı teknesi yanaştı plaja. Bir anda iki garson koştular yardım etmeye. Garsonlar tekneyi bağlarken amca elindeki kasa ile bizim masaya geldi. Olta ile taptaze tuttuğu balıkları gösterip “only these for today”  dedi. Biz ise kasaya bakıp içimizden amca daha ne olsun diye iç geçirdikten sonra kişi başı 2şer  adet tap taze barbun ve 1 tane orta boy fangri sipariş ettik. Balıkları sipariş ettikten sonra durumu çözdük meğerse balıkçı teknesindeki amca patron ve balıktan geliyormuş.

Barbunların bir kısmını tavada kızartma  olarak sipariş ettik  ve ilk onlar geldi. Bakar mısınız şunların güzelliğine nar gibide kızarmış. Çok taze olan barbunlar birde güzel pişirilince ortaya enfes bir sonuç çıkmış. Neredeyse parmaklarımızı yiyorduk. Barbun benim açık ara en sevdiğim balık nerede güzelini bulsam kesinlikle onu tercih eder başka balık aramam.

Kalan iki barbunu ve Fangri ise ızgara olarak pişirilecek. Balıklar masaya geldiğinde hepimizi mest olduk. Balıklar mükemmel pişirilmiş. Gelen tabak adeta bir tablo. Sadece görüntü olarak değil lezzet olarak da şahane. Usta tap taze balıkları ızgarada hiç kurutmadan pişirmiş. Bu kadar lezzetli balıklar lezzet sarhoşu yapıyor insanı.

Yemeklerimiz bittikten sonra garson ikram olarak serinletici bir tatlı getirdi. Buz gibi fındık ve çikolata ile kaplanmış dondurma insanı serinletiyor doğrusu.

Midilli’de girdiğimiz en güzel deniz ve en sakin plaj kesinlikle Vatera’da. Ayrıca bu kadar taze balıkları keyifli bir manzara önünde yemekte cabası. Midilli’ye geldiğinizde bir gününüzü kesinlikle buraya ayırmanızı tavsiye ediyorum. Vatera’ya geldiğinizde yemek için başka bir yer aramayın kesinlikle Zouros’a gidin. Ve balık siparişlerini vermek için patronun akşam üzeri balıktan dönmesini beklemelisiniz.

Adresler

Arena Vatera Beach Club
Vatera Polichnítos, Lesvos, Greece
+30 697 156 1220
Foursquare bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

Zouros
Vatera Polichnítos, Lesvos, Greece
+30 2252 061259
Foursquare bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

Yazar: admin

2 thoughts on “Midilli Tatili 3. Gün

Banu Ataman

(Eylül 24, 2014 - 2:07 pm)

Biz Kos’ta şemsiye ve şezlonga para ödedik ama Fethiye’den filan daha makul bir ücreti var. Bu sene Kos’u gördükten sonra adaların geri kalanını görme isteği doğdu hepimizde. Seneye Midilli yapabilirsek, rehberim bu yazılar olacak. Emeğinize sağlık:)

admin

(Eylül 24, 2014 - 5:54 pm)

Bunu sizden duymak cok güzel teşekkür ederim.